Afl. 10: Rauw

Tiende aflevering van ecoloog en filmer Ruben Smit in een 12-delige cyclus over de Oostvaardersplassen, een natuur gebied tussen Lelystad en Almere.

In februari is echt winter in de Oostvaardersplassen. Sneeuw en ijs maken het mogelijk dat Ruben schuwe, zeldzame rietvogels te zien krijgt. En waarom lopen de konikpaarden massaal op het ijs?

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op Afl. 10: Rauw

  1. Johan zegt:

    Beste Ruben,

    Prachtige beelden, interessante informatie, maar zet in hemelsnaam de muziekband uit. Please. Als dit zou opstaan in de Oostvaardersplassen was binnen een maand al het leven verdwenen.

    • ruben zegt:

      Hai Johan; als ik dat doe dan gaat de coherentie uit de films, ik ben hier mee begonnen en zal hier ook mee moeten eindigen, smaken verschillen, maar ik kan dit niet doen anders wordt het een ratjetoe!

      NB. Ik vind het wel meevallen hoor!

      groet, ruben

  2. ruben
    weer een prachtige film van de OVP
    groet joeri

  3. Rick zegt:

    En jaja!!!! Eindelijk de prachtige winterplaatjes!!!!

  4. Lia zegt:

    Prachtig Ruben .
    Ik hoop dat je de vossen ook nog een keer tegen komt en filmt.

  5. joey zegt:

    hallo Ruben
    knap van u dat je het durft het jonge(dode) paard
    in de video te zetten .
    door de op hef van twee jaar geleden
    groeten van joey van der weerd

    • R. van Bergen zegt:

      Joey
      Jawel zeker knap.

      Maar ook gewoon eerlijk om te laten zien wat er in de OVP gebeurt, want dat is nu juist waar het om draait. Midas Dekker heeft moeder natuur eens omschreven als “Moeder Domina” , daarmee angevend dat de Natuur per definitie heel wreed kan zijn in de ogen van mensen.

      Ik hoop dat men bij SBB en dus ook Ruben, zo open en eerlijk zullen blijven en niet zoals gebruikelijk in jagerskringen, de zaak vooral onder het kleed schuiven, toeschouwers intimideren zodat er niet wordt gezien hoe jagers hun “bedrijf” uitvoeren.
      Het is juist de “leer” functie die de OVP ons biedt dat men vooral open en eerlijk moet zijn over dat waar daar aan natuur en alleen als natuur, plaats vindt.

      Roelf

      • ruben zegt:

        Hai Roelf;

        Dank voor je bericht. De reden dat ik dit blog maak is juist om openheid te verschaffen en jaarrond te laten zien hoe het OVP-ecosysteem werkt! Ik zal in de komende maand (maart) juist ook aandacht gaan besteden aan het afschotbeleid!

        groet, Ruben Smit

  6. Pauline zegt:

    Ruben iedere keer weer is het genieten! Dank je wel! Pauline Schippers

  7. zo ruben weer een mooi filpje van de ovp ik heb vandaag me nieuwe lens gekocht 150-500mm een super lens
    gr joeri

  8. pia zegt:

    hallo ruben.
    wat maak je mooie beelden.
    dankjewel

  9. pia zegt:

    hallo ruben.
    wat mooi weer over de aalscholvers.
    een antie condens doekje, zoals die worden gebruikt in auto,s, doet wonderen op de ramen.

  10. Hoi Ruben,
    Mooie aflevering. Prachtig einde met de opvliegende roerdomp.
    Gr. Robert

Reacties zijn gesloten.