Afl. 6: Bronst

Zesde aflevering van ecoloog en filmer Ruben Smit in een 12-delige cylcus over de Oostvaardersplassen.

Oktober is een spectaculaire maand in de Oostvaardersplassen! Het is de bronsttijd van de edelherten! Overal hoor je oergeluiden en zie je strijd op de grasvlakten. Ruben Smit legde die geluiden en beelden vast in zijn maandelijkse videoblog over de Oostvaardersplassen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Afl. 6: Bronst

  1. Zo Ruben, wat een sterke aflevering! Erg fraai in beeld gebracht. Wat een voorrecht dat je daar zo dichtbij mag komen. Gefeliciteerd.

    Groeten,
    Robert

  2. Remco zegt:

    Heerlijke beelden om te zien Ruben, van zo dichtbij. Helaas maar 5 minuten ongeveer. Had er nog wel uren naar willen kijken.

    Groeten,
    Remco

    ps. Nog succes met je film over OVP!!

  3. Andy Aubri zegt:

    Mooi stukje film Ruben. Gr Andy

  4. Henk Bos zegt:

    Indrukwekkend..deze beelden.
    Heerlijk om het zo te kunnen filmen..
    Gr Henk

  5. Prachtige beelden. Lijkt me een belevenis om dit een keer mee te maken. Wie weet……….

    Gr. René

  6. Dick vd Brink zegt:

    Complimenten voor je filmopnames van het gebied en de dieren dat gaat je goed af. Echter naar mijn mening kun je beter je verhaal er in monteren dan dat je jezelf constant filmt, ik vind dat echt tenenkrommend.
    Mischien iets teveel gekeken naar Survivalman op Discovery of de film van de Grizlyman in Alaska?

    Groetjes Dick vd Brink

  7. Jaap Rouwenhorst zegt:

    Ruben,
    Eindelijk de trits korte OVP filmpjes van jouw hand bekeken.
    Erg mooi en het lijkt me erg boeiend en informatief voor heel veel mensen.
    Van het bronstfilmpje enkele herten herkend, maakt het nog verassender!
    Ik zie uit naar de totale OVP film!
    groet, Jaap

  8. Ellen Smal zegt:

    Geweldig om dit zo mee te maken, nog mooier natuurlijk als je er echt bij bent, hebben we twee keer meegemaakt vanaf een kar. Mijn kleinzoon is ijverig aan het oefenen met de verrekijker. Hij woont in het buitenland, als hij volgend jaar hier komt gaan we ( weer) naar de Oostvaardersplassen.

  9. hoi ruben
    fraaie opname ik kijk veel bronst op de veluwe ik ga dan met vrienden van mij
    ik fotograafeer ook dat is mijn passie en naar de veluwe en natuurlijk naar de oostvaardesplassen
    ik heb een spiegelrefleks de sony alpha a390 en groothoeklens de 18-55mm en sony lens 75-300mm en bijna de sigma 150-500mm voor sony
    groet joeri

Reacties zijn gesloten.