Afl. 3: Kraamkamer

Derde  aflevering van ecoloog en filmer Ruben Smit in een 12-delige cylcus over de Oostvaardersplassen.

In de maand juli galmt het op de grasvlakten van de Oostvaardersplassen. Een geluid dat uniek is voor Nederland. Honderden edelhertkalveren roepen er naar hun moeders. En die roepen terug. Hoe is het om als kalfje in de Oostvaardersplassen te leven en waarom leven er meer vrouwtjes (hindes) dan mannetjes (geweidragers) in het gebied?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Afl. 3: Kraamkamer

  1. Harald zegt:

    Indrukwekkend materiaal, bij deze beelden denk je eerder aan de Savanne dan aan de Nederlandse polder. Ga hier zeker vaker kijken. Overigens ook mijn complimenten voor je columns in Grasduinen!

  2. spinseltje zegt:

    Wat een schitterend beeld van de Oostvaarders plassen laat je zien. Ik ben er nog nooit geweest maar ik ga dat zeker een keer doen. De veluwe ken ik redelijk goed met zijn herten die je zo af en toe kan spotten……maar deze hele kuddes zo vrij op een open vlakte is heel erg bijzonder!
    Ik verheug me op je volgend filmpje. By the way, organiseer je ook excursies in de bronstijd?

  3. ruben smit zegt:

    Hai Spinseltje;

    Dank voor je reactie. Ik organiseer een fotoworkshop tijdens de bronstijd, maar die is helaas volgeboekt. Je kunt nog proberen om via het bezoekerscentrum in de Oostvaardersplassen een excursie te boeken! (maar daar zit ik niet bij!) Succes!

  4. erti58 zegt:

    Wauw, wat mooi allemaal!

  5. tineke zegt:

    Wat een mooie provincie is Flevoland en wat een mooie natuur zowel bij Almere ( Almerehout) en de Oostvaarders.

  6. hoi ruben
    mooi filpje hoor in de maand julie ben ik jarig op de vijfde ben ook naar de oostvaardesplassen geweest en ook bij het hutje waar uw ook naar de lepelaar keek ik heb daar ook lepelaars gezien en er vlog ook een bruine kiekedief en een ijsvogel langs en de zeearend ging even een kijkje nemmen en vossen gezien
    mooi en prachtige film opname.
    ik kijk elke dag naar uw site ik vind het filmpje in het beukenbos mooi en winterwonderland er mooi
    gr joeri
    en mooie fotos

Reacties zijn gesloten.